Followers

Saturday 5 March 2011

Kamu


Kamu tu sape..? kamu tu merujuk pada seseorang yang namanya Muhammad Faiz (MF).. dia rakan sekelas saya since kitorang di UiTM Perak lagi.. sama kelas sampai la part 5.. ehh, tu pun ada yang tak sama kelas masa part 4 sebab diorang ni (budak laki kelas saya) kesemua berhijrah ke kelas lain.. masa part 6 pulak, tak sama jugak sebab kitorang semua buat practical training..

I get to know him since we were in Part 6.. tak pernah bercakap secara informal.. hmm macam mana tu ye? maksudnya, saya tak pernah bercakap atau melawak dengan die masa di uitm perak dulu.. dia pun bagitau dia dapatkan no tepon saya dari salah sorang kawan rapat saya masa last day kitorang kat uitm tu..

Tapi.. niat hati saya nak jugak borak dengan dia sebab kata salah sorang budak kelas saya ni yang namanya Aida (bukan nama sebenar ye) ni, si dia ni seorang yang kelakar.. masa ni kami borak nak ke kelas (masa part 2)..

Aida: Zana, lawak tau dia ni.. ko tak nak try borak dengan dia ke?

Saya: Ye ke kelakar..? hmm.. boleh jugak..

Aida: Nah.. ambik la no tepon dia ni.. 01********

Zana: Ok.. thanks..

Masa ni saya main ambik je num tepon ni.. tapi sampai ke sudah saya tak pernah mesej pun dia.. saya pun bukan jenis yang suka nak berkenalan melainkan kalau ada yang nak kenal dulu.. (rasa2nya la)..

Sampai la satu malam Hari Raya Aidiladha tu, dia wish saya selamat hari raya..

*tut tutttt*
.1 message received.

Tengok-tengok nama MF ni..tekejut jugak saya dibuatnya..

MF: Selamat Hari Raya Aidiladha.. bla bla bla.. (tak ingat dah ayat belakang2 tu)

saya pun terus la tanya.. ni MF kan..? cuma nak confirmkan je.. takut-takut salah orang.. rupa-rupanya betul.. starting malam tu, tak henti pulak kitorang mesej malam tu.. saya dah segan sebab jarang betul saya borak dengan budak sekelas saya yang laki2 ni tambah-tambah lagi si MF ni yang agak kelakar orangnya.. (kelakar ke?) dan si MF ni adalah luahkan sikit rasa hati dia tu.. tentang budak kelas, tentang diri saya.. ops! lala..

keesokan harinya, dia tertinggal henpon kat rumah mak cik dia.. tak senang duduk rupa2nya kitorang ni.. haha.. ingat balik, kelakar pulak.. entah kenapa saya pun nak gelabah bewak tiba-tiba je.. hmm.. dia pun sama.. capai je henpon, terus hantar mesej sorry kat saya sebab bla bla bla... macam-macam lagi diluahkan..

Panjang lagi ceritanya, tapi saya pendekkan la ye.. dari situ, 'bermula lah cerita saya dengan MF ni'

thank you awak sebab kasi saya ni..
Cik Mon and Cik Minnie
Tido saya sangat selesa! makaseh... (─‿‿─)

Ni gaya gediks sgt nih!

No comments :

Post a Comment